Nuffnang Ads

Friday 15 November 2013

Perempuan

Masalah perempuan macam aku adalah tersangat sensitif. senSENTAP mungkin.Bila dah sentap mula la nak menangis. Dulu aku perempuan tegar. Susah nak mengalir air mata. Dua tiga tahun kebelakangan ini, jiwa mudah meruntun. Gaduh dengan adik beza 11 tahun pon menangis. Adik rilek je kakak yg overact. Dah kenapa kau Cmaa?

Lately, aku memang kuat nanges. Masalah: Gaduh dengan boifren. Kalau mak aku tahu mau tak kena lempang. Menangis sebab lelaki. Nak buat macam mana dah tak boleh sekat air keluar dari mata. Kalau tahan lagi sakit jiwa. Adalah 2 orang insan ni yang malang sebab kerja dorang adalah mendengar kisah sedih aku ni. Kesian dorg terpksa la layan .Tak layan kan sebab kwan. Thank ye Tiek n Ckenn. Sena sekali (mengadu kat fon dari sedih sampi gelak tak ingat dunia).

Tapi dorang ni satu je perangai. Tak pernah pon nak condemn bf aku. Lebih banyak condemn aku la. Haha. Dorang ni jenis nasihat yg positif. Tak penah pulak dorang cakap. 'Baik kau cari laki lain' , Baik kau tumbuk je dia' 'Baik kau jangan mengalah dengan laki ni.' Memang tak. Dorang suka bagi nasihat positif seperti berikut:
@'Relationship ni kena ada give n take.' 
@' Nak hidup dengan dia bukan setahun dua, so kena memahami.'
@'Bagi la dia cool dulu, mungkin dia perlu masa untuk berfikir'
@'dont expect too much'( yg ni kena batang idong aku sendiri)

 Semua positif dan membina. Bagus jugak bila dah umur 24 ni. Semua dah pandai bg nasihat,Semua dah matured. Tapi dalam hati, dah kenapa dorang ni.Support la aku sikit. Haha.

Bila dah cool balik. Baru la terfikir. Semua dorang cakap tu betul.Takkan la dorang nk bg nasihat yg jahat jahat. Nanti tak pasal2 aku bertanduk. Lagi r merana aku ni.

Sebenarnya tak tau motip tulis blog ni. Bukak blog tulis tajuk. Tulis entry. Okay babaiii

No comments:

Post a Comment

Little kiss