Nuffnang Ads

Saturday 12 July 2014

SATURDAY

Hai guys!!!
Saya nak share pasal diri saya dan shaklee. Connection between us!

Korang tau tak sebelum saya serius (part time yang serius maybe) involve dalam bisnes shaklee ni, saya dah banyak jual jual barang as a dropship. Dropship ni kita jual barang je. Dealer yang uruskan semua uruskan barang barang dan penghantaran. Tau kan ? Pernah dengar kan?

Kawan saya pon saya nampak pada masa tu tengah berjinak jinak join bisnes SHAKLEE. Pada masa tu saya pon baru jugak guna shaklee punye produk.-vita c plus. Dibeli dari ofismet seorang shaklee distributor.
Merisik khabar jugak la dengan kawan sorang ni pasal bisnes dia pasal bisnes saya. Entah macammana boleh terjerumus dengan shaklee pon tak tau. Tapi sejujurnya saya suka cuba benda yang baru. Pastu tengok pulak kesungguhan kawan saya ni. Nampak masyuk jugak. Dan saya pon yakin dengan produk shaklee. Dah lama kot dalam dunia pasaran ni. Lebih 50 tahun. 

Dah join member, so saya pon bermula lah post status dekat facebook. Mulanya agak susah untuk dapat customer. Nasib baik saya masuk ke dalam group yang sangat aktif. Dorang ni hebat hebat blake. Memang otai shaklee tapi memang always keep sharing ilmu, info dan tips untuk berjaya. Dengan shaklee ni saya boleh belajar banyak benda terutama sabar dan tingkatkan amalan kerohanian.

Sabar--- sabar menangani karenah customer dan tidak mudah mengalah. biasalah kalau kita buat bisnes , kita kuli kita boss, so ada pasang surutnya income kita. bukan makan gaji tiap tiap bulan dapat walaupun usaha banyak atau sikit. sentiasa cari peluang untuk dapatkan customer, untuk attract customer. Bukan mudah tapi once kita dah join bisnes or buat something yang dah kita decide kita perlu buat buat betul la. Apa cara sekalipon saya perlu berusaha.

Kerohanian---dari bisnes ni saya belajar untuk sentiasa berdoa kepada Allah. Minta petunjuk dan memohon supaya rezeki sentiasa murah. Selama ni bukan tak ingat Allah tapi bila kita senang kita jarng nak meminta kepada Allah, kita jarang nak basahkan bibir dengan zikrullah,istighfar dan tasbih. Saya dapat dari sini apa yang kita buat ni mesti mendapat keredhaan Allah. Bisnes dan makan gaji  adalah berbeza. Bisnes ni memrlukan kekuatan mental dan fizikal.Harus kuat berusaha dan masa yang sama sentiasa Berdoa kepadaNya. Secara tak langsung saya boleh baiki kekurangan yang ada dalam diri saya. Sekarang saya dah amalkan solat dhuha. Bukan riak tapi skadar rasa beruntungnya aku masih ada jalan untuk aku dekatkan diri kepadaNya. Dulu tahu tapi tak buat . Merasakan bukan sesuatu yang wajib. 

Okay tu sedikit connectionn antara saya dan shaklee.
Sememangnya sekarang ni dah makin ramai yang join group kami.

>>>Secara FREE membership atau berbayar sebanyak RM 75 seumur hidup.

Keistimewaan yang saya dapat.

      >>> setiap pertengahn bulan saya dapat merasa bonus-- ditransfer terus ke akaun bank

              >>>tak payah susah susah nak pos barang sebab shaklee dah uruskan everything 

>>>tak payah la nak pergi coaching kat luar kalau tak sempat, kami ada group online 
-----> so kat situ kami berdiskusi 

                              >>>buat kerja dari rumah je---guna tab, pc etc

          >>>dapat beli barang secara harga ahli dik ooiii hihihi

ctc saya di facebook : SH Simaasyamimi Yusuf 

whatsapp : 0139185868
gambar takde kaitan. ni time study kat overseas dulu. hahaha.propa sangat



               

No comments:

Post a Comment

Little kiss