Nuffnang Ads

Wednesday 6 August 2014

SEBAB KENAPA SAYA NAK BISNES!

Assalamualaikum . Hello !

Saya nak share mengapa saya nak berbisnes. Sebelum ni saya buat dropship tapi tak kemana. Sebab semangat tak kuat dan takde teamwork. Try lagi something news. Jumpa shaklee dengan group mantap. Apalagi bermula hidup saya dengan shaklee dan juga consumer shaklee. Bukan saja saja jual.


Sebab kenapa walaupun bisnes pertama kedua and so on tak berjaya saya tetap pilih bisnes untuk mengubah kehidupan saya kepada lebih baik. Bukan nak cakap kerja makan gaji tak boleh jamin masa depan. Tapi sampai bila? Saya listkan 30 sebab kenapa saya pilih bisnes.


1) mahu langsai hutang belajar ptptn

2) mahu beli apa sahaja yang parent nak.
3) pergi umrah pada usia muda
4) boleh langsaikan hutang kereta dengan segera
5) boleh beli baju/shawl/kasut tanpa fikir bajet
6) boleh bawak parent pergi haji
7) boleh support adik adik
8) boleh bantu orang susah
9) BERHENTI KERJA
10) boleh pergi mana mana tanpa fikir leave approval
11) kahwin tanpa loan/ bebanan nak saving duit gaji
12) boleh jadi idol sebab kejayaan yang dikecapi
13) bina banglo hasil titik peluh
14) untuk kesenangan bila dah kahwin.MASA
15) pendidikan anak anak
16) kemewahan pada anak anak
17) belikan ibu smartphone sebab ramai kawan ibu tanya,ibu ada whatsapp tak? kemain uols.
18) travel sekali setahun atleast ngee

Ini adalah antaranya. Nanti boleh update balik jika bertambah. Hehe. Walaupun belom brkahwin jauh sekali mempunyai anak anak tetapi saya dah fikir semua tu. Yela usia saya semakin bertambah. Semua yang saya list perlu difikirkan. Ini cara saya. Saya pilih untuk berbisnes walaupun sekarang saya buat secara part time. Dari sini saya belajar untuk jadikan bisnes secara full time. Walaupun diusia 25 tahun yang saya fikir agak lewat tetapi bersyukur saya temui jalan ini. :)


p/s: sesiapa yang mahu berbisnes tetapi ada masalah modal boleh contact saya kerana saya akan bagi peluang kepada yang mahu beisnes tanpa keluarkan modal. Setiap masalah ada jalannya. FREE CONSULTATION tau!  


facebook : https://www.facebook.com/simaasyamimi.yusuf

sms/whatsapp: 0139185868


No comments:

Post a Comment

Little kiss