Nuffnang Ads

Tuesday 6 January 2015

Kenali apa itu detoks dengan erti kata sebenar.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tadi pergi isi minyak di Shell. As usual, 20 liter ron 97. Dengar kata minyak turun harga kan. So, terus alert dengan harga yang bakal saya bayar . Teka berapa ?

Only RM42++. Tak ingat berapa sen. Beza lebih kurang RM7. Marvellous! Jimat banyak gila kot. Dahla guna ron97 jimat kilometer. Pastu turun pulak harga minyak. Ini baru dikatakan penjimatan berganda. Keh keh keh.

Tu bercakap pasal minyak. Memang la satu kegembiraan bila harga berkurang dengan meriahnya. Tapi bagaimana pulak dengan kotoran dan sisa sisa toksin dalam badan? Dah berkurang ke belum. Harga minyak turun naik bukan kerja kita nak kurangkan atau naikkan sesuka hati. Tapi toksin dalam badan tu memang kerja kita nak membuangnya. Orang lain tak dapat nak tolong tau !

Apa yang korang tahu pasal detoks. Mesti korang nak kaitkan dengan pembuangan air besar. Ada benarnya jawapan itu . Namun, masih banyak perkara lagi yang korang belum tahu tentang detoks. Detoks ada 3 jenis iaitu :
1. detoks usus
2. detoks hati
3. detoks darah

Hati sebagai penapis toksin dan racun dalam badan sudah semestinya memerlukan pembersihan berterusan.  Darah kita juga setiap hari diserang oleh pelbagai radikal bebas, berpunca daripada pemakanan, persekitaran dan gaya hidup .Oleh itu, kita harus mengambil langkah untuk memastikan darah kita bersih dan tidak menjadi tempat berkumpulnya radikal bebas tersebut. Radikal bebas sentiasa mahu melekat dengan sel darah yang tidak sihat, jadi penyakit senang menyerang tubuh kita. Contoh lain yang boleh memberi risiko kepada kebersihan darah ialah apabila salur darah ditimbuni oleh kolestrol lalu menyempitkan salur darah.  Usus juga menanggung beban yang tidak kurang hebatnya setiap hari. Pelbagai bahan buangan melekat di dinding usus bakal menjemput pelbagai penyakit, termasuklah masalah kulit, masalah bau badan, sembelit, masalah berat badan dan sebagainya.


Itulah serba sedikit tentang detoks . Bukan sekadar buang air besar sahaja.
Mulalah dari sekarang. Mungkin boleh mulakan dengan detoks darah. Saya syorkan, ALFAFA dan VIVIX untuk membantu darah tidak diserang oleh makhluk perosak. Bulan ni promosi terhebat 2 item ini.


sms/whatsapp/call: 013-9185868


facebook: simaasyamimi



No comments:

Post a Comment

Little kiss