Nuffnang Ads

Wednesday 24 September 2014

Kulit muka dah berseri penangan set kecantikan shaklee uolls !!!

ASSALAMUALAIKUM .

Perempuan sukakan kecantikan . Bagi saya bukan tahap suka biasa biasa tapi tahap obses. Obses untuk diri saya bukan yang bergolok gadai untuk cantik semata mata. Tapi every month kehabisan duit jugaklah spend produk kecantikan je. Dah macam macam try tetapi sekejap sekejap. Pantang tengok ads kat tv mulalah terpengaruh. Tengok promo kat facebook mulalah click click maybank2u terus order terus habes duit dalam akaun. Nanges tak keluar air mata~ sedih duit dah melayang~ at the same time happy sebab dah dapat apa yang diimpikan. Hoho.

Sampai la suatu hari, colleagues saya ni tengah cakap pasal SHAKLEE. Rasa macam pernah dengar dan saya rasa macam gah jugak produk Shaklee ni . Terpengaruh lagi .Terus grab vitamin c plus. Haha. Tak ingat dah time tengah consume produk apa. Cuma pada masa tu tak fikir panjang terus grab vitamin c plus sebotol. Lagipun murah dan menjimatkan, Sebotol ada 180 biji. Sebiji sehari selama 6 bulan. Heaven weh boleh consume something yang tak payah nak spend duit every month. I like sangat.

Honestly, vitamin c plus ni la saya consume tanpa culas. Sejak hari itu tak ambik kafein. Sangat sadis sebab saya suka coffee. Terpaksa korbankan sebab nak kulit cantik. Kulit saya sangat teruk. Bukan masalah jerawat yang banyak tetapi muka kusam, blackhead, whitehead & jerawat kat pipi tak pernah tak mendekati wajah saya ni. Stress tau ! Fyi, saya dah ambik minuman berkafein tetapi tak selalu dan cover dengan air masak banyak banyak. Kasi itu kafein nyah dari badan dengan kadar segera. Nanti lama lama dalam badan kafein jadi power dari vitamin c . Tak ke membazir je telan vitamin c hari hari kalau no good effect.

Fyi, saya ni ada resdung. Saya add on alfafa dan b complex. Alhamdulillah pagi pagi tu dah berkurang kahak kahak yang ada kat kerongkong & kat hidung. Tak tahu jugak nak explain tetapi rasa macam kurang selesa bila bangun pagi time gosok gigi tu. Macam ada something nak keluar tapi tak keluar. Pastu mulalah rasa nak muntah. Alfafa penyelamat sebab fungsinya jugak buang toksin tak diperlukan badan.

Kemudian, saya berjinak jinak pulak dengan vitamin e. Masa tu tengah promosi .Haruslah grab sebotol walaupun dah distributor. Masa consume vitamin c plus beberapa bulan terus jadi members dengan bantuan seorang sahabat. Hihi. Tak lupa jugak pada ESP. Full set kecantikan. Happy nye uolls.

Vitamin c plus ni baik untuk pembentukan kolagen pada kulit. Jerawat jangan cerita memang tak berani nak hinggap. Kalau ada pun tak lama. Macam dulu dulu jerawat yang kuning dan besar gedabak selalu hinggap kat hidung. Macam satu acara wajib bagi geng jerawat . Stress amat ! Vitamin e boleh pudarkan parut parut yang bermaharajalela. Dan ESP boleh kurangkan minyak dimuka. Alhamdulillah kulit muka semakin kurang berminyak dan nampak lembab. Eja camtu ea ? .L.E.M.B.A.B or L.E.M.B.A.P? Whatever janji mukaku dah tak kering dan tak nampak kusam. Boyfriend iolls pon dah perasan kelembapan kulit iolss tau. Hahahaha.

Ini saja perkongsian saya. Shaklee ni produk dari bahan semulajadi dan tak melibatkan bahan kimia. Kalau muka  yang amat teruk macam saya ni memang tak akan nak cantik dalam masa 3 hari. Menipu sangat. Yang penting konsisten dan minum air banyak serta pemakanan kena jaga especially untuk set kurus. Suplemen/vitamin ni bukannya ubat tau, kesannya secara semulajadi depends pada individu itu sendiri. Yang penting selamat dan takde kesan sampingan. Itu yang kita mahukan uolss.

Sebarang pertanyaan atau perkongsian boleh je drop comment kat bawah. Atau korang add je saya kat fb: SH Simaasyamimi Yusuf  

sms/whatsapp
013-9185868



2 comments:

Little kiss