Nuffnang Ads

Friday 21 October 2011

My Sayang II

This entry is not sequence for the previous entry.'My Sayang'. Ni story my baby gemok and buncit.My youngest sister.Konon-konon baby girl kan,sampai ke besau la people around her,called her, baby.Tak tahan tu cikgu skolah dia pon panggil baby.Dan lagi tak tahan budak kecik dari dia pon panggil dia baby.Kalau tahu camtu dari kecik lagi suruh parent aku bagi nama dia Nur Baby,Haha..

Alkisah hikayat nama baby ni melekat kat tuan empunya nama Nurfarisha Izlien ni ada dua la.First memang dia dah konfem-konfem anak bongsu yang disahkan sendiri oleh ibu.Secondly,masa mula-mula dia masuk tadika,dia dah pesan kat ibu jangan bagi cikgu panggil dia dgn nama yang tertera dan tercop mohor dalam surat beranak.Dia suh cikgu panggil dia baby.

         Ibu:       Cikgu anak saya sorang ni pelik sikit.Buat masa ni, cikgu panggil dia baby je.

         Cikgu:   (Ketawa yang penuh makna) 


*Perbualan lain off record=)

Perangai baby ni macam-macam sikit.Mentang-mentang anak bongsu kan berlagak diva all the time.Now, dia dah darjah 5.Kalau aku dulu dah ada 3 orang adik include si baby ni.Korang judge sendiri betapa matamgnya aku dengan adik yang super ramai.baby ni selalu cakap ,"Kesian kat kakak kecik-kecik dah dapat adik."KEJAM! Lagi kejam bila aku tanya :


          Kakak:  Baby nak adik tak?

          Baby:    Taknak

          Kakak:  Nape??

          Baby:    Nanti ibu dah tak sayang kat baby.Tengok macam kakak,mane ade ibu selalu peluk n kiss.

          Kakak:  Cis!

*Kakak=Aku

Sangat sampai hati kan budak kecik tu.

Ada satu perangai yang parent aku tak tahan time dia mintak nak beli sumthing dia suka.Baju,toys,shoes,sandals.Dia akan mintak sampai dapat.Lagi tak dapat dia akan repeat soalan same.At last if parent aku tak tahan.Beli la jugak kan.Ni memang perangai anak bongsu ke?Aku dulu tak camtu pon.Dia selalu dengan ibu.Ibu selalu beli heels.Ibu beli dia nak beli jugak.Padahal tak pakai pon.Lagipon kaki budak kan cepat besar.Nanti pakai sebulan dah tak muat.Membazir.Sedekah kat orang.Tu pon kalau kanak-kanak riang macam dia tu sama taste dengan baby kan.

Baby jugak suka menjahanamkan barang-barang aku tanpa izin.Kalau mintak izin pon ada aku bagi ke?Sangat geram bila baby buat eyeliner aku macam pensel yang dia guna kat sekolah tu.Bila aku marah dia buat muka innocent dan cakap,"Ingatkan dah kakak dah tak guna.Nampak pendek je".Adoi jawapan spontan yang boleh buat hidung aku kuar asap.Ade lagi kot mnde lain.Tapi yang ni paling ingat coz dia punye jawapan sangat bernas.So,terpaksa beli lain and buat-buat ugut nak amek and guna duit dia untuk beli eyeliner lain.Tapi baby langsung tak heran.Bertuah punye budak.Tak pernah takut dengan aku.

Ada satu cite yang aku rase klaka.Aku balik rumah masa weekend.Masa tu dia baru je dapat E-book dari menteri kat terengganu.Tapi heran nape tak guna kan?Aku tanye dia.Dia senyap je.Aku pon tanye lagi sebab tak puas hati punye pasal.Rupanya rosak.Takleh on.Macamene tak rosak boleh letak e-book ngan air minral dalam satu bag.Air tumpah kena la ebook dia tu.Aku pon tunjuk keexpertan aku.Jengjeng jadi.Padahal nasib baik je kot.Maybe air dalam ebook tu dah kering kot time aku balik.Haha.


Banyak sbnrnya hobi2 and benda2 pelik yang dia suka buat.Tapi mals lak nak type.Dah macam esei Bm yang konfem kena reject la pulak kan.Banyak perenggan perenggan.Kat bawah ni pic2 baby gemok=)














pic ni paling kurus





No comments:

Post a Comment

Little kiss