Nuffnang Ads

Friday 23 December 2011

Antara Persahabatan dan Rahsia Yang Terpendam

Assalamualaikum. Hai.


Hari hari rasa nak penuhi blog ni dengan hasil penulisan aku yang sangat la dahsyat, Tapi takpe nak jugak sebab ni blog aku bukan blog korang kan?


Nak story pasal sorang member aku ni la. Aku rasa dia boleh dikatakan bff aku jugak la.Kalau tuan hamba baca sila jawab dalam hati sudah ye ( Tuan hamba merujuk kepada kawan aku). Lately, dia ada problem besau gedabak dalam hidup dia. Aku yang jadi pendengar setia aka kaunselor yang  tersalah bidang pon rasa takot mendengar akan masalah beliau. Beliau ke dia ke orang yang sama je.Jangan terkeliru mahupun terkesima ya. Dari awal dia dah warning kat aku awal awal jangan gitau sapa pasal story yg dia story kat aku tuh.Aku pegang pada janji sampai skrg tak pernah cakap kat sapa sapa. So, sapa sapa yang nak share masalh dengan aku boleh.Tinggal nombor tel.Haha Suka hati je kan.


Aku sebenarnya memang suka dengar masalah orang.Walaupun aku tak boleh nak setelkan masalah beliau atau sapa sapa je la kan.At least , dorang dah lepaskan apa yang terpendam kat lubuk hati yang sedalam teras dalam tu. The most important, kita kena la keep secret tu.Jangan nak gi jaja cerita orang merata rata. Nanti jadi kat kau balik baru padan muka kan.Karma macam lagu Faizal Tahir, Coklat dan .Yang berjudulkan tajuk yang sama tetapi berlainan negara.Saksikan video di bawah.Dengan tetibenye tersasar dari draft penceritaan.It's okay biar korang cuci telinga dulu ye.




















Okay best tak. Bagi aku semua best.Ofkos Faizal Tahir paling best.


Berbalik certia asal ye. Kalau nak berkawan kita mestilah pandai jaga hati kawan.Jangan la sengaja nak cari pasal pastu perang bersaudara.Sapa cakap hidup sorang sorang ni best.Wa cakap lu memang tak best langsung dan hiduo jadi gelap gelita langsung takde irama dan lagu.


Aku suka dengar masalah orang tapi tak pandai nak setelkan la.Kang salah cakap lain jadinya.Lagipon setiap orang ada cara masing masing.Perangai pon alin kan.Maksudnya setiap masalah mesti ada cara penyelesaian yang berbeza.Pendekatannya pon lain.Lain macam je cara penulisan aku ni.Dah macam ASamad Said versi gadis remaja.Haha.


So,sapa yang ada masalh mesti luahkan jugak kat someone.Tapi someone yang boleh dipercayai.Macamane nak tahu boleh caye ke tidak.Tepuk dada tanya selera.Tu adelah soalan bonus yang aku tak dapat jawab.Rambut sama hitam tapi hati lain lain.


Konklusinya rahsia tak boleh pendam sorang sorang dan tak boleh sesuke hati nak gitau kat orang.Pilih yang terbaik macam aku salah sorang.Hehe.


K, kepada tuan hamba merujuk kepada beliau, rahsia tuan hamba , beta akan simpan sampai bile2 kot.InsyaAllah.Rahsia dan masalah kadang kadang satu perkara yang sama.


K la melalut je Haha.Padahal isi kosong .Saje tetibe teringat dirimu yang sering menghantui diriku sejak 2,3 menjahk ini.Sila cerita lagi jika ada problem.Aku suka mndengarnya. K, chow;)









No comments:

Post a Comment

Little kiss