Nuffnang Ads

Monday 19 December 2011

Hari hari Yang Memenatkan

Assalamualaikum. Hai


Lately, rajin betul aku dok bersihkan sawang sawang kat belog serabai aku ni. Nak cakap tak busy memang tak boleh nak cakap tak busy la. This week langsung tade weekend life. Giler kan. Jumaat ada mid sem. Sabtu Ahad ada bengkel UBS .Korang tahu apa itu UBS ACCOUNTING SOFTWARE? Ni sebenarnya nak memudahkan kerja kerja akaun. Tapi aku rase bengap betul otak aku nak terima.Aku si buta IT, si buta software. Macam malu je sebab aku rase aku sorang je tak pandai nak guna benda alah yang namanya begitu hebat sehebat untuk kepala aku memhaminya. Ouchhh ! Sakit kepala. Boleh gila ingat UBS. 


Itu baru UBS, tak cakap lagi pasal assigment , presentation, mid term. Memang sangat sadis bila difikirkan.Tanak fikir tapi kena fikir jugak sebab kalau tak fikir tak siap la kerja kerja berikut kan. Konon malam ni nak fokus buat UBS,Susah sangat kan, so aku jadi stress lalu bukak laman sosial.Lagi bahagia.Bahagia sekejap je la kan. Esok malam ada discussion group.Komitmen yang penting tuh.


Yang perlu sangat aku tabah dekat satu subjek ni yang memang kelas presentation.Takot tak dengar? Disebabkan kelas tu diwajibkan present, so marks untuk final 30 percent only. Harap Dr Hassan baik hati pemurah lagi penyayang dapat tolong kitorang dapat markah tinggi dalam presentation dan report yang hampir tiap tiap minggu kitorang kena buat.


Aku start final exam 4Jan2012-18Jan2012. Konon boleh balik la lepas tu kan. Rupa rupanya lecturer aku nak buat presentation lepas final.Pastu aku dengar pulak ade Audit System Test.Apekahhhh? Teruk betul final year ni. Terpaksa tabah untuk konvo  pada waktu yang sepatutnya. Tolong aku nak pass semua subjek.Tanak extend plissssss..


Tade motif sebenarnya entry ni.Tapi aku just nak gitau betapa susahnya UBS, betapa banyaknya assignment (so jangan suka tangguh2 kerja), betapa byk presentation, betapa banyak test (so buat notes awal2).Dan start harini aku kena kurangkan bersosial.Stop trussss spon takpe. Bahaya bersosial di alam maya ni. Sungguh asyok dan melekakan .Ahakzzzzz.


Okay la tanak melalut lagi. Pesana penaja. " Hidup ini perlu rajin, sentiasa tabah dan kena belajar hidup susah serta perlu cepat adapt dgn benda baru.Haha. Sekian ;)

No comments:

Post a Comment

Little kiss